شماره تماس : 09170938807

با این 5 روش در کمتر از 1 ساعت سایت خود را بهینه کنید

با این 5 روش در کمتر از 1 ساعت سایت خود را بهینه کنید

شما یک وب سایت برجسته ایجاد کرده اید - سازگار با سیستم! اکنون تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مردم را به آن سوق دهید. برای اینکه وب سایت شما به عنوان یکی از بهترین نتایج در موتورهای جستجو مانند Google و Bing ظاهر شود ، باید کمی در مورد دنیای "بهینه سازی موتور جستجو" یا جستجوگرها بفهمید. در حالی که بسیاری از صاحبان سایت ها به علت عدم دانش کافی در زمینه بهینه سازی وبسایت از این موضوع دوری می کنند. اولین قدم در جهت صحیح استفاده از Wix SEO Wiz ، ابزاری رایگان و کارآمد است که یک برنامه SEO منحصر به فرد ایجاد می کند که متناسب با وب سایت شما باشد. امروزه با تعداد زیادی سایت در وب ، هیچ تضمینی برای رتبه اول سایت شما در Google وجود ندارد. با این وجود ، کارهای ساده بسیاری وجود دارد که می توانید شانس رتبه بندی سایت خود را افزایش دهید. تنها در مدت زمان یک ساعت ، قابلیت های SEO Wix به شما امکان می دهد تا سایت خود را تقویت کنید. خواندن را ادامه دهید تا همه چیز راجع به آن بیاموزید.

با این 5 روش در کمتر از 1 ساعت سایت خود را بهینه کنید

چگونه سئو وب سایت خود را در 5 مرحله بهبود بخشید:

1. URL مناسب را انتخاب کنید

2. برای هر صفحه عناوین و توضیحات ایجاد کنید

3. از متن لنگر استفاده کنید

4. متن Alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

 

URL مناسب را انتخاب کنید

1. URL مناسب را انتخاب کنید

قبل از راه اندازی وبسایت باید یک نام دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب نمایید. همچنین به عنوان نام دامنه شما شناخته می شود ، این آدرسی است که بازدید کنندگان برای یافتن سایت شما وارد آن می شوند. مانند نشان بزرگ در بالای فروشگاه ها ، این اولین چیزهایی است که بازدید کنندگان هنگام مراجعه به سایت شما می بینند. به همین دلیل است که در وهله اول به نظر می رسد که گوگل می داند سایت شما در مورد چیست و تصمیم می گیرد که چگونه رتبه بندی کند.


با توجه به این نکته ، مهم است که اطمینان حاصل کنید تمام آدرس های صفحات شما درست هستند.


دامنه ایده آل شامل نام تجاری شما و شاید یک کلید واژه یا دو مورد مرتبط با تجارت شما باشد. به عنوان مثال ، اگر فروشنده کالای دیجیتال هستید ، ممکن است بخواهید نام دامنه ای مانند www.digikala.com را خریداری کنید.

 

برای هر صفحه عناوین و توضیحات خاص و مرتبط با همان صفحه ایجاد کنید

2. برای هر صفحه عناوین و توضیحات خاص و مرتبط با همان صفحه ایجاد کنید

آیا می دانید برای هر صفحه از وب سایت خود می توانید عنوان و توضیحی خاص و منحصر بفرد بنویسید؟ اینها متون مختصری هستند که بطور دقیق و واضح توصیف می کنند که تجارت شما چیست. در واقع شامل یکسری کلمات و اصطلاحات مرتبط با مطلب و کار مربوط به آن صفحهه می باشد.


اگر موس را روی تب مرورگر خود نگه داشته باشید میبینید که عبارتی نمایش داده میشود که این عبارت موضوع سایت شماست. در حالی که توضیحات در صفحه شما قابل مشاهده نیست ، برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. در حقیقت ، عنوان و توضیحات جزء اولین عناصر موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت شما هستند. بعلاوه ، هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو قرار گرفت ، وبگردان عنوان و توضیحات سایت شما را می خوانند تا بدانند سایت شما درمورد چیست و تصمیم می گیرند که آیا آن را بررسی کند یا خیر.

 

از متن لنگر (Anchor Text) استفاده کنید

3. از متن لنگر (Anchor Text) استفاده کنید

در هنگام نوشتن متن برای وب سایت خود ، در نظر بگیرید که می توانید از متن لنگر یا همان (Anchor Text) در سایت خود استفاده کنید. لنگر چی؟ متن Anchor متن قابل کلیک بر روی پیوندی است که بازدید کنندگان می توانند از آن استفاده کنند تا مستقیماً به یک صفحه وب دیگر ، یا در سایت شما یا هر جای اینترنت منتقل شوند.


متن لنگر مؤثر باید برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و یافتن آنچه مورد نظر است استفاده شود. همچنین باید کلمات کلیدی و عبارات مربوط به آنچه انجام می دهید را شامل شود. اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید ، به عنوان مثال ، کلمات "انتخاب کفش های کودکان ما را بررسی کنید" در صفحه اصلی خود می توانید بازدیدکننده را از طریق متن لنگر به فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید.


متن Anchor یک راه عالی برای تقویت SEO شماست ، اما به خاطر داشته باشید که پیوند بیش از حد یا لنگرهایی که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی کنند ، می توانند باعث جریمه سایت شما از طریق گوگل شوند.

 

متن Alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

4. متن Alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما بسیار عالی هستند ، اما هنوز درک نمی کنند که چگونه می توانید تصاویر موجود در سایت خود را جستجو کنید. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود ، موتورهای جستجو به دنبال متن "alt" هستند ، توضیحی نوشتاری مختصر (در حد چند کلمه) در مورد هر تصویر در وب سایت. هنگام نوشتن متن alt ، حتماً آنچه را که در تصویر نشان داده شده است را به طور دقیق توصیف کنید و سعی کنید نام شغل خود یا چند کلمه کلیدی مرتبط با آنچه انجام می دهید را درج کنید.


نکته : لازم نیست برای عکسهایی که کاملاً کاربردی هستند یا به طراحی مربوط هستند ، مانند تصویر پس زمینه که فقط اشکال است ، متن alt را بنویسید. اگر تصویر هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد ، می توانید متن alt را قرار ندهید.

 

ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

هر صفحه در وب سایت شما باید دارای عنوان ، زیرنویس و غیره باشد. وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند ، اگر از سلسله مراتب متن صحیح استفاده شود وبسایت شما بهتر درک می شود. مهمترین قسمت عنوان صفحه شماست ، و باید آن را به عنوان H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید.


H1 باید توصیفی از محتوای صفحه باشد و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. عنوان خود را با دقت انتخاب کرده و کلمات کلیدی اصلی خود را فراموش نکنید. پیروی از H1 شما در سلسله مراتب هدرها H2 ، H3 و غیره است. در حالی که H1 با عنوان شما مطابقت دارد ، H2 و H3 به ترتیب با عناوین و زیرنویس های شما مطابقت دارند. ساختار متن شما واضح تر است ، موتورهای جستجو آسان تر محتوای سایت شما را درک می کنند.