شماره تماس : 09170938807

10 روش مهم در بهبود رتبه الکسا سایت

10 روش مهم در بهبود رتبه الکسا سایت

الکسا چیست ؟

سایت الکسا یکی از سایت های آمازون است که وبسایت ها را بر اساس عملکرد آنها رتبه بندی می کند. در مورد وب سایت ، تعداد روزانه بازدید کنندگان در بازدید و بازدید از صفحه ، رتبه الکسا در وب سایت ها را تعیین می کند. ترافیک بیشتر = افزایش در رتبه بندی الکسا

افزایش در رتبه بندی الکسا

مهمترین بخش رتبه بندی الکسا ، دادن ارزش بیشتر به جستجوی ترافیکی است که از یک وب سایت عبور می کند. این بدان معناست که ، وقتی بازدید کننده هایی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده و از سایت شما بازدید کنند ، رتبه وب سایت شما افزایش می یابد.

 

نکات مهم برای بهبود رتبه الکسا یک وب سایت

1. نوشتن محتوای باکیفیت و منحصربفرد

همانطور که می دانید محتوا قسمت اصلی هر وب سایت است. اگر برای هر وب سایت و همچنین ارسال ها از مطالب غیر تکراری استفاده می کنید ، قطعاً رتبه الکسا شما بهبود می یابد. شما می توانید در مورد "چگونه نوشتن محتوای محبوب در SEO" در اینجا بخوانید.

محتوای منحصر به فرد = رتبه بندی موتور جستجو (بهبود یافته) = رتبه بندی الکسا بهبود یافته

در واقع موتور جستجو عاشق محتوای منحصر به فرد هر وب سایت و ارسال های آنها نیز هست. اگر محتوای شما بی نظیر باشد ، رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می یابد و اگر رتبه موتورهای جستجو بهبود یابد ، Alexa نیز بهبود می یابد.

 

نوشتن محتوای باکیفیت و منحصربفرد

 

2. نصب تولبار الکسا

این بهترین راه برای بهبود رتبه الکسا است زیرا تمام بازدیدهای شما به وب سایتهای شما در رتبه شما تاثیر دارد. این برنامه شامل مسدود کننده پاپ ، جعبه ورود موتور جستجو ، پیوندی به سایت amazon.com و اطلاعات مربوط به رتبه بندی فعلی الکسا است.

نصب تولبار الکسا

 

3. با کلید واژه های مرتبط که باعث بازدید سایت شما می شوند کار کنید

برای ارتقاء رتبه سایت خود در الکسا ، باید با کلمات کلیدی هدفمند ، مرتبط و کلمات پرترافیک کار کنید. توصیه می شود قبل از پیشروی برای ارتقاء وب سایت خود ، به جستجوی کلمات کلیدی بروید. برای توسعه محتوای با کیفیت غنی ، شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. بسیاری از ابزارهای رایگان (مانند Google Ads) برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با دامنه های مربوطه بصورت آنلاین در دسترس هستند. حتی می توانید ابزار کلمات کلیدی Alexa را امتحان کنید.

با کلید واژه های مرتبط که باعث بازدید سایت شما می شوند کار کنید

 

4. ارسال مطالب

مفیدترین و مهمترین قسمت، ارسال مطالب با کیفیت است تا بتوانید تعداد ورودی از موتورهای جستجو را بیشتر و بیشتر کنید که به شما در بهبود رتبه الکسا به راحتی کمک می کند.

بهترین بک لینک ها، بک لینک های DO Follow هستند.

هرچه بک لینک های Do Follow بیشتر باشد رتبه سایت شما هم بهتر خواهد شد.

بهبود رتبه سایت شما یعنی سایت شما برای بازاریابی و تبلیغات و هر زمینه کاری دیگری قابل اعتماد است.

 

5. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

در واقع ، شبکه های اجتماعی تعداد بازدید کنندگان وب سایت های شما را به افزایش می دهند و به دلیل افزایش تعداد بازدیدکننده ها، رتبه های الکسای سایت شما هم قطعاً بهبود می یابد. انواع وب سایت های شبکه های اجتماعی وجود دارد که به شما کمک می کند تعداد بازدید کنندگان را بدست آورید.

ارسال مطالب

 

6. ثبت سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو

وقتی سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت می کنید و لینک های سایت خود را هم به ثبت می رسانید در واقع یعنی لینک های سایت خود را به گوگل معرفی کرده اید تا گوگل سایت و لینک های آن را ایندکس کند تا در جستجوهای گوگل سایت شما هم جزء سایت های جستجو شده به حساب بیاید. برای اینکه سایت و لینک های سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ثبت نمایید به مطلب آموزش ویدیویی استفاده از گوگل وبمستر مراجعه نمایید.

ثبت سایت یا وبلاگ در موتورهای جستجو

 

7. ایجاد بک لینک های باکیفیت

برای رتبه مناسب سایت خود به دنبال تولید بک لینک های بیشتر و با کیفیت بسیار زیاد باشید. بک لینک های با کیفیت به موتور جستجو کمک می کنند تا بطور صحیح از کیفیت سایت شما تعریف کند. در نتیجه ، این باعث افزایش رتبه الکسا سایت شما می شود. برای ایجاد بک لینک رایگان می توانبک لید به مطلب بک لینک رایگان سری اول ادز پاپ آپ مراجعه کنید.

ایجاد بک لینک های باکیفیت

 

8. سایت خود را جهت رفع خطاهای احتمالی بررسی کنید

برای افزایش رتبه سایت الکسا باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به درستی کار می کند ، تمام صفحات وب موجود قابل دسترس هستند ، و سایت شما خطایی ندارد که می تواند مانعی در تلاشهای SEO شما ایجاد کند. موتورهای اصلی جستجو مانند گوگل خطاهای سایت را بسیار عمیق مشاهده می کنند و در صورت مشاهده هرگونه خطایی در صفحه وب سایت شما می تواند در نتایج جستجو قرار گیرد.

برای تجزیه و تحلیل وب سایت یک ابزار حسابرسی پیشرفته در Alexa.com وجود دارد. یک بار آن را امتحان کنید و خطاهای جدی و سایر موارد فنی را که می توانید برای بهبود رتبه الکسا خود اصلاح کنید ، پیدا کنید. که البته این قابلیت در اکانت پیشرفته الکسا قرار دارد که باید خریداری شود و در صورت تمایل به خرید می توانیم اینکار را برای شما انجام دهیم.

10 روش مهم در بهبود رتبه الکسا سایت

 

9. افزایش ترافیک از موتورهای جستحو

طبیعتتا هرچقدر ورودی های بازدید از سایت شما بیشتر باشد رتبه الکسا سایت شما هم بهبود پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر سایت شما در صفحه اول موتور جستحو باشد بازدیدکننده بیشتر و رتبه الکسای سایت شما هم بهبود پیدا می کند.

نکات غیرسئو:

* داشتن بلاگ با مطالب مفید

* تشویق بازدیدکنندگان به اشتراک گذاری مطالبذ سایت شما

* اجازه به بازدیدکننده دهید تا در بلاگ سایت شما مطلب مفید و منحصربفرد منتشر کند

* ثبت سایت در دایرکتوری های معتبر

 

نکات مرتبط با سئو

* استفاده از کلمات کلیدی هم در مطالب صفحه هم در عنوان صفحه ، هم در توضیحات

* استفاده از تگ Alt برای تصاویر و تگ Title برای لینک ها

* استفاده از Anchor تگ های مناسب

* استفاده از کلمات کلیدی مهم در عنوان صفحات

* بهینه سازی درست سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت

* استفاده از بک لینک های با کیفیت که باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود

* خرید ترافیک های ارسالی مانند تبلیغات گوگلی و .... که ترافیک به سایت شما ارسالب می کنند

 

10. در خاتمه مهم ترین نکات

من این نکته را بر اساس تجربه خود مطرح می کنم. توصیه می کنم اگر دارای چندین ابزار هستید و وب سایت خود را به عنوان یک وب سایت پیش فرض در همه آنها نصب کردید ، ویجت Alexa یا Toolbar را در همه مرورگرهای خود نصب کنید. مطالب خود را در حد ممکن در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و هفته به هفته تغییر در رتبه بندی الکسا را مشاهده کنید.

 

نتیجه گیری

افزایش رتبه الکسا سایت شما نتیجه جستجوی سایت شماست. الکسا در نمایش دادن میزان فعالیت و همچنین تاثیرگذاری نقش بسزایی دارد.

ارتباط مستقیمی بین موقعیت یابی کلمات کلیدی در جستجوها و موقعیت الکسا سایت شما وجود ندارد.

زمانی که ورودی از جستجوها بیشتر شود ، موقعیت بهتر الکسا را به همراه خواهد داشت.